Stranden!

Jag fick i uppgift för några veckor sedan att ordna en dag på stranden för alla 300 barnen. Inte den lättaste uppgiften men med hjälp från personalen blev denna dag en oförglömlig dag för oss alla. Vi hade bestämt att vi personalen skulle samlas kl 08.00 för att börja förbereda dagen. Jag och Ninna var först på plats kl 07.50 och redan då nästan två timmar innan vi förväntade oss att barnen skulle dyka upp, satt de utanför centret och väntade på att dagen skulle börja. De var så förväntansfulla att få åka till stranden! Föräldrarna berättade att de knappt kunnat sova dagen innan. Så söta!!! Runt 10.30 gick bussarna mot stranden. 

Jag hade planerat att när vi kom dit skulle vi först leka lekar, sedan äta lunch för att sedan skulle alla barnen få simma och plaska i havet. Min plan sprack direkt när vi kom dit. Barnen rusa ut ur bussarna slängde av sig kläderna och hoppa direkt i havet! Haha så roligt att se. Detta var verkligen ren glädje att se hur roligt de hade och att de verkligen njöt utav dagen! Solen sken alla var på bra humör, ja en toppen dag helt enkelt!

När vi skulle återvända hemåt, körde jag bakom en utav bussarna, jag trodde verkligen att de skulle vara helt färdiga efter lång dag, men icke! Jag kunde både höra och se hur bussen hoppade upp och ner och hur barnen sjöng och hade så roligt på bussen :) En lyckad dag!

Vi är redo!!!!

 
 
 
 
 
Vi förberder fruktpåsar till samtliga
 
Sitter och väntar på att dagen skall börja
 
 
 
 
 
 
Jag, Xoliswa och Hazel förberedde 300 varmkorvar till lunch!
 
Lunchtime :)
 
 
Karina Ersson
2014-03-06 @ 23:23:56

Hej Jeanette!
Vilken upplevelse för alla barnen att få åka iväg och bada.
Vilka härliga bilder på barnen och dej.
Jag hoppas verkligen att vi kan ses. Vi kommer till Kapstaden lördag kväll och stannar där till lördag den 15/3
Jag hör av mig.
Kram Karina
Mycket intressant och givande att läsa i din blogg




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0