No words!

Ibland så är jag hemma hos folk och gör hembesök, jag brukar följa med personalen för att få en inblick i hur barnen och hur familjerna bor här i Langa. Efter varje hembesök så gråter mitt hjärta! Att se hur framförallt barn växer upp. De kan bo 12 människor i en yta på kanske 12 kvadrat? De är smutsigt, de luktar illa av alla sopor, de är flugor över allt... Det är verkligen en hemsk miljö. De flesta av barnens föräldrar är arbetslösa, de har inget att göra på dagarna utan istället tar de upp sin "vän" spritflaskan. Ofta sitter föräldrarna och dricker eller är halvt berusade när man besöker dom. De gör så ont att de detta. Droger är ofta också inblandat. 90 % utav barnen växer upp utan sin riktiga pappa. 

En 15 årig kille som nu är med i dansgruppen på PPG, började med droger när han var 10 år. Han växte upp utan sin far och hans mor är alkoholist. Varje dag får denna kille höra hur värdelös han är, att mamman aldrig valde  att just han skulle komma till världen, de är ditt liv och inte mitt, du har ingen framtid.... Sådana ord fick denna kille höra varje dag. Han slutade skolan och började med kriminella saker. Vi pratar om ett BARN som är 10 år!!! Det är inte konstigt att barnen tappar tron på livet när de ser hur sina anhöriga själva beter sig. De saknar en riktig förebild. Hazel såg denna kille och verkligen gav allt för att han skulle komma tillbaka till ett normalt liv igen. Hon hjälpte honom tillbaka till skolan. Ingen skola ville nämligen ha honom där för han var så bråkig. Men hon kämpa och fick tillbaka honom till skolan och hon har pratat med hans familj. Idag nått år senare är han tillbaka på PPG och han lyser av glädje. Tack vare PPG går han nu i skolan och är på PPG på eftermiddagarna och dansar. Varje gång jag ser honom ger han mig en kram. Den kramen är såå underbar! Jag blir glad i hela kroppen när jag se hur glad han är. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men de finns också många familjer där man går in och känner en härlig stämning och jag blir verkligen välkommen in :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0