Mina bästa fyra månader <3

Sedan 2008 när jag var här Kapstaden för första gången visste jag att en dag då ska jag åka hit igen. Speciellt efter att vi hade gjorde ett besök i en kåkstad, jag besökte nämligen Langa. Jag tänkte att, så här är ingen människa värd att leva. Sedan dess har de varit en sak jag alltid velat att göra att åka som volontär för att ge den hjälpen jag kan ge. 2013 så var de spikat att jag skulle få jobba med Project Playground. Ibland när jag berättade om mitt nya projekt för andra så fick jag faktsikt inte dom reaktionerna jag väntade mig. 
Många reagerade först på att jag gjorde detta på min egen bekostnad, " hur kan du jobba gratis, skulle aldrig jag göra"! Eller när de får höra ordet Afrika," seriöst vet du hur många som blir dödade eller våldtagna där varje dag?" Mycket kommentarer handlade just om de! Jag ser de mer som avundsjuka från vissa ;)!! 
Absolut har de varit mycket positivt också :)!!
 
Men jag vill bara säga jag har haft mina fyra bästa månader i mitt liv! Och att jag fick världens bästa arbetsplats med en underbar personal, ja de kan inte ha blivit bättre. Att fått hjälpa PPG som är ett utav världens bästa projekt, jag är så himla glad att ha fått den chansen. Kan Ni tänka er, denna organisation har bara blivit större och större för varje år. Idag hjälper PPG 347 barn i kåkstaden Langa. De har förändrat livet för dessa barn och ungdomar. Att se glädjen i barnen bara de är värt hela resan. Här får barnen uppmärksamhet som de inte är vana med hemma, de får bygga upp sitt självförtroende, de får en framtidstro! 
De får även ett lagat mål mat varje dag plus en näringsdryck. Vissa utav dessa barn får ingen mat alls hemma, så just detta mål de får på kvällen är för vissa de enda målet under dagen. Varje dag jag har åkt in i Langa har jag gjort de med glädje. Såklart har vissa dagar känts lite små tunga, men de släpper så fort jag ser ett leende hos ett barn eller får en kram och de ropar Jaaanet helloooooo. Även fast jag har haft min sista dag så kommer jag inte att sluta skriva eller lägga upp bilder. 
 
Jag har fortfarande några dagar kvar innan flyget lyfter mot Sverige! Nu ska jag ge mig ut på en härlig morgonpromenad på strandpromenaden! 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0