Huller om buller!

Mindre än en vecka har jag nu kvar i Kapstaden och i Langa. Innan jag åkte hit hade jag egentligen ingen aning om vad som väntade. Jag åkte till andra sidan jordklotet och har nu skapt mig en tillvaro som jag levt i 4 månader. Dessa månader har varit helt fantastiska. Allt jag fått uppleva här är ju bara helt otroligt. Jag kommer så väl ihåg min första vecka här, jag kom hit och blev så bra bemött av alla som jobbar här. Barnen så underbara och fina. 

Igår när jag var ute och gick en PowerWalk så flög de massa tankar runt om i huvudet. Saker som jag fått höra och sett gör mig verkligen så ledsen. Min sammanfattning blev, världen är j*vligt orättvis. Jag har gått runt mycket i kåkstaden Langa och fått se hur barnen växer upp, bara den miljön gör mig så ledsen att se. Är det rätt att ett barn växer upp i ett hem med föräldrar som skiter i barnen, är påverkade av droger, dricker sig fulla på dagen?!?! Bara de är ju helt sjukt! Bara de jag fick höra andra veckan finns de inte ens ord för, en 2årig flicka hade blivit våldtagen utav en äldre man som var HIV-positiv. De upptäcktes genom att mamman dagen efter skulle tvätta flickan och hon bara grät och grät, mamman upptäckte sedan att flickan var helt blodig i underlivet. Jag har inte ens viljat skriva ut detta, för de är så j*vla vidrigt. De finns en myt här, äldre män tror att de blir fria från sin hiv/aids om de har sex med en oskuld liten flicka! Usch!!!!!!!! De finns så mycket hemska sanningar!!!

Men bara att barn leker i denna miljö.....

 
 
 
Sen kan jag bli så otroligt glad när barnen kommer fram och ger mig massa kramar och bara sprider massa glädje! 
 
 
 
Eva-Lena Wallmark
2014-04-24 @ 22:34:46

Så orättvist livet ter sig ibland, det gäller verkligen att bli född på rätt plats, rätt land och få rätt föräldrar.
Välkommen hem Jeanette !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0