Äntligen har jag bil!

Att ha bil här är nästan ett måste!! Under tre månader har jag åkt som jag skrev i början " taxi". Man hoppar på en minibuss helt enkelt som rymmer ca 15 personer. Min första resa som jag tar kostar R 7, som är ca 4 kr. Jag hoppar av vid stationen för att ta nästa taxi ut till Langa. De är här den jobbiga och irriterande biten börjar. Själva stationen är inte den mest säkraste platsen att befinna sig på. Jag hade så gärna vilja ta en bild för att visa hur de ser ut, men jag tror om jag tar upp kameran så kommer jag nog bli av med den. Här sitter man och väntar på att taxin ska bli full, den åker inte förrän alla platser är tagna. Här har jag suttit upp till nästan 2 timmar och bara väntat och väntat och väntat!!! Under tiden man väntar kan man se allt från att folk nästan slår ihjäl varandra till att någon får sin väska snodd eller fulla och påverkade människor desperat försöker få något att äta. Ibland har man dock tur och jag kan komma när taxin nästan är fullsatt. Då är man nästan glad hela dagen haha! Men som sagt jag har verkligen levt som en " local" här nere. Hade nog ångrat mig mera om jag hade haft bil hela tiden. I början hata jag de verkligen, men ju mer tiden gick och ju mer jag åkte och blev van med själva situationen så börja tycka de var helt ok! 

 

Samma visa gäller när jag ska åka hem från Langa. Då måste jag alltid få skjuts till stationen för den ligger ca 15 minuters promenad därifrån. Inte helt säkert att gå ensam då jag varje dag har med min dator och mobil! Men nu som sagt har jag hyrt en bil och istället för 1-2 timmars enkel resväg tar de nu bara 15 min. SKÖNT! Att köra i vänstertrafik var inte så annorlunda som jag trodde utan jag gillar mer att sitta på den högra sidan och köra :) 

 

Så här ser en taxi ut, de här är från stationen i Langa! Kvaliten på taxin varierar väldigt! Jag måste också säga att de kör som idioter, ingen respekt alls har de för andra i trafiken eller för oss som åker med!!!

 
Att ha en påse kycklingfötter framför sig i bussen är ingen ovanlig syn, haha så äckligt!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0